Ampirizm ve Öznellik; Hume Açısından İnsan Doğası Üzerine Bir Deneme Hume Açısından İnsan Doğası Üzerine Bir Deneme

Stok Kodu:
9789758686452
Boyut:
150-215-0
Sayfa Sayısı:
144
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2008-12-30
Çeviren:
Ece Erbay
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%20 indirimli
110,00TL
88,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 10,76TL
9789758686452
383201
Ampirizm ve Öznellik; Hume Açısından İnsan Doğası Üzerine Bir Deneme
Ampirizm ve Öznellik; Hume Açısından İnsan Doğası Üzerine Bir Deneme Hume Açısından İnsan Doğası Üzerine Bir Deneme
88.00
Ampirizm ve Öznellik Deleuze'ün ilk kitabı. Kitabın altbaşlığı da şöyle verilmiş: "Hume Açısından İnsan Doğası Üzerine Bir Deneme". Deleuze'e göre Hume bir psikologdan önce bir sosyolog, bir ahlakçıdır; temelde insanın bilimini yapmayı amaçlar. Şu kritik soru Hume felsefesinin hep merkezindedir: Zihin doğa değildir, zihnin doğası yoktur. Peki nasıl olur da zihin bir insan doğası haline gelir? "Bütün iyi yazarlar en azından zihin psikolojisinin imkânsızlığı üzerinde anlaşırlar. Bilincin bilgiyle özdeşleştirilmesini bu kadar titizlikle eleştirmeleri işte bu yüzdendir. Bunlar bir tek, zihne bir doğa kazandıran etmenlerin belirlenimi konusunda farklılık gösterirler. Bu etmenler kimi zaman bedendir, yani madde: Bu durumda psikoloji yerini fizyolojiye bırakmalıdır. Kimi zaman tikel ilkelerdir, yani maddenin psişik bir dengi, ki psikoloji bunda hem tek mümkün nesnesini hem de bilimsel koşulunu bulmaktadır. Çağrışım ilkeleriyle Hume, daha zor ya da daha cüretkâr olan bu ikinci yolu seçmiş olur. Materyalizme olan sempatisi ve aynı zamanda bunun karşısındaki tereddüdü de bundan kaynaklanır." Zihin verilidir. Hiçbir şey imgelem tarafından yapılmaz, her şey imgelemin içinde yapılır
Ampirizm ve Öznellik Deleuze'ün ilk kitabı. Kitabın altbaşlığı da şöyle verilmiş: "Hume Açısından İnsan Doğası Üzerine Bir Deneme". Deleuze'e göre Hume bir psikologdan önce bir sosyolog, bir ahlakçıdır; temelde insanın bilimini yapmayı amaçlar. Şu kritik soru Hume felsefesinin hep merkezindedir: Zihin doğa değildir, zihnin doğası yoktur. Peki nasıl olur da zihin bir insan doğası haline gelir? "Bütün iyi yazarlar en azından zihin psikolojisinin imkânsızlığı üzerinde anlaşırlar. Bilincin bilgiyle özdeşleştirilmesini bu kadar titizlikle eleştirmeleri işte bu yüzdendir. Bunlar bir tek, zihne bir doğa kazandıran etmenlerin belirlenimi konusunda farklılık gösterirler. Bu etmenler kimi zaman bedendir, yani madde: Bu durumda psikoloji yerini fizyolojiye bırakmalıdır. Kimi zaman tikel ilkelerdir, yani maddenin psişik bir dengi, ki psikoloji bunda hem tek mümkün nesnesini hem de bilimsel koşulunu bulmaktadır. Çağrışım ilkeleriyle Hume, daha zor ya da daha cüretkâr olan bu ikinci yolu seçmiş olur. Materyalizme olan sempatisi ve aynı zamanda bunun karşısındaki tereddüdü de bundan kaynaklanır." Zihin verilidir. Hiçbir şey imgelem tarafından yapılmaz, her şey imgelemin içinde yapılır
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 88,00    88,00   
2 45,76    91,52   
3 31,09    93,28   
6 15,84    95,04   
9 10,76    96,80   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 88,00    88,00   
2 45,76    91,52   
3 31,09    93,28   
6 15,84    95,04   
9 10,76    96,80   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 88,00    88,00   
2 45,76    91,52   
3 31,09    93,28   
6 15,84    95,04   
9 10,76    96,80   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 88,00    88,00   
2 45,76    91,52   
3 31,09    93,28   
6 15,84    95,04   
9 10,76    96,80   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 88,00    88,00   
2 45,76    91,52   
3 31,09    93,28   
6 15,84    95,04   
9 10,76    96,80   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 88,00    88,00   
2 45,76    91,52   
3 31,09    93,28   
6 15,84    95,04   
9 10,76    96,80   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 88,00    88,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat