Kültürel Miras ve Mekan Tasarım Özellikleri Açısından Blagay Tekkesi

Stok Kodu:
9786257958080
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
82
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-12-13
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
106,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 12,96TL
9786257958080
610730
Kültürel Miras ve Mekan Tasarım Özellikleri Açısından Blagay Tekkesi
Kültürel Miras ve Mekan Tasarım Özellikleri Açısından Blagay Tekkesi
106.00
Kültürel miras, soyut unsurların biçimlenmesiyle somut hale dönüşen nesneler ve mekânlardan oluşmaktadır. Somut ve soyut kültürel miras toplumlar için kültürel-siyasi nedenlerle oluşan, gelecek kuşaklara aktarılan ve sürdürülebilirliği olan bir süreçtir. Bu çalışmanın ana konusunu oluşturan Blagay Tekkesi de somut olmayan kültürel mirasın somut hale dönüşmesiyle oluşan somut bir kültürel mirastır. Bu tekkenin oluşumunda, günümüze dek gelmesinde ve gelecek kuşaklara aktarılmasında somut olmayan kültürel mirası oluşturan sözlü tarih, gelenekler, dini ritüeller, siyasi ve sosyo- kültürel nedenler etkili olmuştur. Tekke aynı zamanda Osmanlı Devleti'nin tarihinde, kültürel gelişiminde ve İslamiyet'in yayılmasında önemli vazifeler edinmiştir. Bu nedenle tekke hem Türk- İslam Dünyası hem de Balkanlarda kültürel miras açısından önemli bir örneği oluşturmaktadır. Geleneksel Türk evi plan tipinde yapılmış olan tekke, tasavvuf mimarisinin ilkelerine tam uyan ve bulunması gereken tüm özellikleri barındıran nadir bir örnektir. Dervişlerin de içinde ikamet ettiği tekke bölge halkıyla devletin arasındaki ilişkiyi kuran önemli bir görev edinmiştir. Bu çalışmada, esasen bir Bektaşi Tekkesi olarak kurulan Blagay Tekkesi'nin somut kültürel miras örneği olma sürecindeki gelişmeler incelenmiş, mekân tasarımı açısından özellikleri araştırılmış ve elde edilen veriler ışığında somut olmayan kültürel miras unsurlarının sosyo- kültürel ve tarihsel etkilerle somut kültürel mirasa katkıları belirlenmiştir. Konuya ilişkin diğer çalışmalara göre bu çalışmanın farkı tekkenin sadece tarihi değil; tasavvuf- mimari ilişkisi ile mekân özelliklerinin ele alınarak incelenmesi, Türk- İslam kültürü ve Bosna- Hersek Devleti dâhilindeki tarihi, arz ettiği önemi ve durumunun da belirlenmiş olmasıdır. Çalışmanın tasavvuf mimarisi ve iç mekânı hakkındaki çalışmalar için bir kaynak teşkil etmesi amaçlanmıştır.
Kültürel miras, soyut unsurların biçimlenmesiyle somut hale dönüşen nesneler ve mekânlardan oluşmaktadır. Somut ve soyut kültürel miras toplumlar için kültürel-siyasi nedenlerle oluşan, gelecek kuşaklara aktarılan ve sürdürülebilirliği olan bir süreçtir. Bu çalışmanın ana konusunu oluşturan Blagay Tekkesi de somut olmayan kültürel mirasın somut hale dönüşmesiyle oluşan somut bir kültürel mirastır. Bu tekkenin oluşumunda, günümüze dek gelmesinde ve gelecek kuşaklara aktarılmasında somut olmayan kültürel mirası oluşturan sözlü tarih, gelenekler, dini ritüeller, siyasi ve sosyo- kültürel nedenler etkili olmuştur. Tekke aynı zamanda Osmanlı Devleti'nin tarihinde, kültürel gelişiminde ve İslamiyet'in yayılmasında önemli vazifeler edinmiştir. Bu nedenle tekke hem Türk- İslam Dünyası hem de Balkanlarda kültürel miras açısından önemli bir örneği oluşturmaktadır. Geleneksel Türk evi plan tipinde yapılmış olan tekke, tasavvuf mimarisinin ilkelerine tam uyan ve bulunması gereken tüm özellikleri barındıran nadir bir örnektir. Dervişlerin de içinde ikamet ettiği tekke bölge halkıyla devletin arasındaki ilişkiyi kuran önemli bir görev edinmiştir. Bu çalışmada, esasen bir Bektaşi Tekkesi olarak kurulan Blagay Tekkesi'nin somut kültürel miras örneği olma sürecindeki gelişmeler incelenmiş, mekân tasarımı açısından özellikleri araştırılmış ve elde edilen veriler ışığında somut olmayan kültürel miras unsurlarının sosyo- kültürel ve tarihsel etkilerle somut kültürel mirasa katkıları belirlenmiştir. Konuya ilişkin diğer çalışmalara göre bu çalışmanın farkı tekkenin sadece tarihi değil; tasavvuf- mimari ilişkisi ile mekân özelliklerinin ele alınarak incelenmesi, Türk- İslam kültürü ve Bosna- Hersek Devleti dâhilindeki tarihi, arz ettiği önemi ve durumunun da belirlenmiş olmasıdır. Çalışmanın tasavvuf mimarisi ve iç mekânı hakkındaki çalışmalar için bir kaynak teşkil etmesi amaçlanmıştır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,00    106,00   
2 55,12    110,24   
3 37,45    112,36   
6 19,08    114,48   
9 12,96    116,60   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,00    106,00   
2 55,12    110,24   
3 37,45    112,36   
6 19,08    114,48   
9 12,96    116,60   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,00    106,00   
2 55,12    110,24   
3 37,45    112,36   
6 19,08    114,48   
9 12,96    116,60   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,00    106,00   
2 55,12    110,24   
3 37,45    112,36   
6 19,08    114,48   
9 12,96    116,60   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,00    106,00   
2 55,12    110,24   
3 37,45    112,36   
6 19,08    114,48   
9 12,96    116,60   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,00    106,00   
2 55,12    110,24   
3 37,45    112,36   
6 19,08    114,48   
9 12,96    116,60   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,00    106,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat