Türk Metinlerinde Konstantiniye ve Ayasofya Efsaneleri

Stok Kodu:
9789754703023
Boyut:
160-230-0
Sayfa Sayısı:
295
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
4
Basım Tarihi:
2010-05-01
Çeviren:
Şirin Tekeli
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%20 indirimli
277,00TL
221,60TL
Taksitli fiyat: 9 x 27,08TL
9789754703023
623752
Türk Metinlerinde Konstantiniye ve Ayasofya Efsaneleri
Türk Metinlerinde Konstantiniye ve Ayasofya Efsaneleri
221.60
Türkler "Konstantiniye"yi 1453'te fethettiler ve şehrin kuruluşuna ve o vakte kadar sembolik merkezi kabul edilen Ayasofya'ya ilişkin bir efsane geliştirdiler. Bu efsane, Bizans, Arap, hatta Helen yazılı metinlerindeki temalardan örülüydü. Araştırma literatürünün yıllardır tanıdığımız isimlerinden Stefanos Yerasimos, bu efsanenin imparatorluk tartışması ve ideolojisi ile ilişkisini araştırıyor. Osmanlı padişahları, Bizans başşehrinin temel sembolü Ayasofya'yı yeniden değerlendirerek, hatta anlamlandırarak, Bizans imparatorlarının projelerini sürdürme zorunluluğunu mu hissetmişlerdi? Yoksa lanetli şehir Konstantiniye ebediyen yok mu edilmeliydi? Stefanos Yerasimos, efsanenin oluşumunu ve gelişme aşamalarını inceleyerek, metinleri tahlil ederek ve tarihi bağlamla çelişkilerini araştırarak, bu efsaneyi yeniden ayakları üstüne oturtuyor. Yazar aynı zamanda, çeşitli Osmanlı yapılarının mimari özellikleri ile görünümlerinin ancak bir imparatorluk projesi ile ilişkili olarak anlaşılabileceğini ileri sürüyor. "Ayasofya'nın aşılması", Osmanlılar üzerinde, bir dizi mimari çalışma sırasında hep etkisini göstermiş bir güdü, Stefanos Yerasimos'un başarılı araştırması, bu "sembolik boyut"u da yerli yerine oturtmamızı sağlıyor.
Türkler "Konstantiniye"yi 1453'te fethettiler ve şehrin kuruluşuna ve o vakte kadar sembolik merkezi kabul edilen Ayasofya'ya ilişkin bir efsane geliştirdiler. Bu efsane, Bizans, Arap, hatta Helen yazılı metinlerindeki temalardan örülüydü. Araştırma literatürünün yıllardır tanıdığımız isimlerinden Stefanos Yerasimos, bu efsanenin imparatorluk tartışması ve ideolojisi ile ilişkisini araştırıyor. Osmanlı padişahları, Bizans başşehrinin temel sembolü Ayasofya'yı yeniden değerlendirerek, hatta anlamlandırarak, Bizans imparatorlarının projelerini sürdürme zorunluluğunu mu hissetmişlerdi? Yoksa lanetli şehir Konstantiniye ebediyen yok mu edilmeliydi? Stefanos Yerasimos, efsanenin oluşumunu ve gelişme aşamalarını inceleyerek, metinleri tahlil ederek ve tarihi bağlamla çelişkilerini araştırarak, bu efsaneyi yeniden ayakları üstüne oturtuyor. Yazar aynı zamanda, çeşitli Osmanlı yapılarının mimari özellikleri ile görünümlerinin ancak bir imparatorluk projesi ile ilişkili olarak anlaşılabileceğini ileri sürüyor. "Ayasofya'nın aşılması", Osmanlılar üzerinde, bir dizi mimari çalışma sırasında hep etkisini göstermiş bir güdü, Stefanos Yerasimos'un başarılı araştırması, bu "sembolik boyut"u da yerli yerine oturtmamızı sağlıyor.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,60    221,60   
2 115,23    230,46   
3 78,30    234,90   
6 39,89    239,33   
9 27,08    243,76   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,60    221,60   
2 115,23    230,46   
3 78,30    234,90   
6 39,89    239,33   
9 27,08    243,76   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,60    221,60   
2 115,23    230,46   
3 78,30    234,90   
6 39,89    239,33   
9 27,08    243,76   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,60    221,60   
2 115,23    230,46   
3 78,30    234,90   
6 39,89    239,33   
9 27,08    243,76   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,60    221,60   
2 115,23    230,46   
3 78,30    234,90   
6 39,89    239,33   
9 27,08    243,76   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,60    221,60   
2 115,23    230,46   
3 78,30    234,90   
6 39,89    239,33   
9 27,08    243,76   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,60    221,60   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat